ناوگان اتوبوسرانی اراک بازسازی می گردد

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران/مرکزی شهردار اراک گفت: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اراک در دستور کار است.

ناوگان اتوبوسرانی اراک بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد کریم شفیعی هفدهم تیرماه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، اظهار کرد: بودجه شهرداری اراک در سال 99 بالغ بر 680 میلیارد تومان است که اقدامات خود را در راستای این بودجه تعریف خواهد نمود.

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه تقاطع غیرهمسطح، اضافه کرد: این تقاطع ها با ایجاد تغییر در جریان ترافیک منجر به کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت می گردد، به طوری که با افتتاح تقاطع آزادگان مشکل ترافیکی میدان نماز برطرف شد.

شفیعی اضافه کرد: اصلاح هندسی میدان ولیعصر، میدان مقاومت، طراحی 20 تقاطع و میدان شهر اراک انجام و موارد به شورای ترافیک استان ارجاع شده است، اضافه کرد: در راستای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طرح هر خانه یک نهال از زمستان گذشته شروع شد و با یاری منابع طبیعی 60 هزار اصله درخت در شهر کاشته شد، همچنین پوسته طرح معابر چنارکاری شده است که در سال های آینده سرسبزی معابر را رقم خواهد زد.

وی هوشمندسازی شهر با فعال سازی 12 دوربین نظارتی و 7 دوربین ثبت تخلف و خرید 17 دستگاه دیگر در امسال که به مدیریت هوشمند ترافیکی شهر یاری می نماید، گفت: ایجاد 50 کیلومتر فیبرنوری در دستور کار قرار گرفته است که تا به امروز 70 درصد پیشرفت پیدا نموده است که با یاری توسعه شبکه دولت تردد مردم در داخل شهر کاهش می یابد.

شهردار اراک با بیان اینکه پیاده راه سازی مرکز شهر در امسال در دستور کار قرار گرفته است و پیمانکار نیز انتخاب شده است، گفت: سال گذشته 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک اضافه شد، اما امسال هیچ امکانی برای خرید اتوبوس وجود ندارد و حتی به دلیل تحریم ها اجازه واردات اتوبوس یورو 4 دست دوم هم وجود ندارد، بر همین اساس بازسازی 30 دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است که تعمیر آنها به هسکو واگذار شده است و عملا می توان با صرف 50 تا 60 میلیارد تومان ناوگان اتوبوسرانی اراک را بازسازی کرد.

شفیعی هوشمندسازی دو تقاطع در سطح شهر با توقف چراغ راهنما، برطرف نقاط حادثه خیز شهری و ایجاد 13 کیلومتر جهت دوچرخه سواری را از دیگر اقدامات اجرا شده جهت طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک دانست که توسط شهردرای اراک اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 89

به "ناوگان اتوبوسرانی اراک بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان اتوبوسرانی اراک بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید