دستگاه تصفیه هوا با خاصیت از بین برندگی میکروارگانیسم ها ساخته شد

به گزارش کهن پارس، حسین قریشی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: معمولا دستگاه های تصفیه دو نوع فیلتر دار و بدون فیلتر هستند؛ در دستگاه های تصفیه هوا که بدون فیلتر ساخته می شوند، از مواد ازن، UV و پلاسما استفاده می گردد که این نوع دستگاه ها، ازن فراوری می نمایند.

دستگاه تصفیه هوا با خاصیت از بین برندگی میکروارگانیسم ها ساخته شد

قریشی خاطر نشان کرد: این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، حتی اندازه کم ازن موجب تخریب سیستم تنفسی می گردد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه نمود: دستگاه های تصفیه هوای فیلتردار نیز، به گونه ای هستند که میکروارگانیسم ها در سطح فیلتر رشد می نمایند. این امر به علت رطوبت موجود در سطح فیلترها است و همین موضوع موجب آلوده تر شدن هوای محیط خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای اهمیت فراوری دستگاه تصفیه مناسب توانستیم دستگاه تصفیه هوایی را به فراوری برسانیم، گفت: در طراحی این دستگاه، روشی را به کار بردیم که علاوه بر برطرف عیوب دستگاه های تصفیه موجود، قادر است ساختار میکروارگانیسم ها را از بین ببرد.

قریشی ادامه داد: این دستگاه تصفیه، ذرات کمتر از 2.5 میکرون را به ذرات درشت تری تبدیل می نماید و در سطح بعدی فیلتر موجود در این دستگاه، آن را به دام می اندازد.

قریشی با اشاره به مکانیزم حذف میکروارگانیسم ها در این دستگاه شرح داد: ایده طراحی و ساخت این سیستم تصفیه هوا از سیستم ترانزیستورها گرفته شده که بر اساس آن یکسری آلیاژهای خاصی با نیمه رساناها در ارتباط است و از این طریق اقدام به حذف میکروارگانیسم های موجود در محیط می نماید.

قریشی با بیان اینکه این دستگاه در انواع اداری، صنعتی و نیمه صنعتی به فراوری رسیده است، گفت: دستگاه اداری برای محیط های خانگی و شرکت ها کاربرد دارد و نیمه صنعتی محیط های تا 200 متر مربع را پوشش می دهد که برای سالن های بیمارستان ها، شرکت های فولاد و ... استفاده می گردد.

مجری طرح با بیان اینکه در مقیاس صنعتی پیروز به انعقاد قراردادی شده ایم، گفت: به تازگی قراردادی با یک شرکت فولادی منعقد کردیم که در واحد اسید شویی بکار گرفته می گردد.

وی در مورد تفاوت این دستگاه با دستگاه های تصفیه هوای مجهز به نانو فیلتر، شرح داد: نانو فیلترها قادر به جذب میکروارگانیسم ها نیستند، ولی دستگاهی که در این شرکو به مرحله تجاری سازی رساندیم، علاوه بر آلودگی هوا، ویروس ها و باکتری را از بین می برد.

به گفته این محقق، این دستگاه در یکی از بیمارستان های استان اصفهان نیز کاربردی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1417

به "دستگاه تصفیه هوا با خاصیت از بین برندگی میکروارگانیسم ها ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تصفیه هوا با خاصیت از بین برندگی میکروارگانیسم ها ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید