تور ارزان ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان

به گزارش کهن پارس، ایروان با آن جاهای دیدنی جذابش از آن دسته مقاصد نزدیک به ایران است که نمی توان نادیده اش گرفت.

تور ارزان ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

طبیعت بکر، بناهای قدیمی، فرهنگ غنی، مردمی آرام و آب و هوایی پاکیزه همگی باعث شده تا این شهر محبوب گردشگر ها و مخصوصا ایرانیان شود. آیا می دانید اصلی ترین تماشای های ایروان چیست؟ پس این مقاله از سفرمارکت را از دست ندهید؛ چرا که می خواهیم برترین جاذبه های آن را به شما معرفی کنیم.

شهر ایروان کجاست؟

قبل از اینکه به جاذبه های تماشای ایروان آشنا شویم بد نیست تا کمی درباره این شهر بیشتر بدانیم. ایروان بزرگ ترین شهر کشور ارمنستان است که به عنوان مرکز این سرزمین نیز شناخته می شود. قدمت این شهر که در حوالی رود هرازدان قرار گرفته به سده هشتم قبل از میلاد مسیح برمی شود. به همین علت می توان آنجا را شهری تاریخی با قدمت فراوان دانست. تاریخچه پرفراز و نشیب و فرهنگ ارمنی ناب این منطقه باعث شده تا در شهر ایروان جاذبه های جالبی شکل گیرد که هرکدام برای مسافران مجذوب نماینده است. در ادامه مهم ترین آن ها را معرفی می کنیم. جاذبه های گردشگری ایروان کم نیستند و هر کدام با مشخصه های جالب خود مورد بازدید مسافران تور ارمنستان قرار می گیرند. اگر قصد سفر به این سرزمین را دارید، پیشنهاد می کنیم که رزرو بلیط هواپیما تهران ایروان و یا تور مناسب را از سفرمارکت تهیه نمایید. زیرا می توانید بلیط هواپیما و تورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نموده و برترین گزینه را خریداری نمایید.

هزارپله

مگر می شود به ارمنستان سفر کرد و به بازدید از یکی از اصلی ترین تماشای های ایروان یعنی هزارپله نرفت؟! این جاذبه باشکوه که به کاسکاد ایروان نیز معروف است، پارک هافناک و خیابان مانیومنت را به هم وصل می نماید و جایی دنج برای سرگرمی گردشگر ها است. در آنجا با بالا رفتن از پله ها به بالای کوه می رسید و می توانید کل شهر را تماشا کنید. بعلاوه برای افرادی که توان کافی ندارند، پله برقی در نظر گرفته شده است تا بتوانند به آسانی به بالا برسند. تماشا منظره ها اطراف، لذت بردن از هوای تازه و عکاسی کردن در هزارپله حسابی مسافران را سر ذوق می آورد؛ پس نباید از بازدید از آن غافل شد.

یادمان نسل کشی ارامنه

نسل کشی در هر قوم و اقلیتی دردناک است ولی با ساخت یادمان ها از یاد نمی رود. یکی از جاذبه های گردشگری ایروان نیز یادمان نسل کشی ارامنه است؛ نسل کشی که در جنگ جهانی اول رخ داد و همچنان نیز برای مردم این سرزمین مهم و دردناک است. این یادمان در سال 1968 میلادی ساخته شده است و در کنار آن می توان ستونی با ارتفاع 44 متر را دید که سمبل امید و رشد مردم این منطقه است. یادمان نسل کشی ارامنه در ایروان از 12 ستون تشکیل شده که با نظم در کنار هم قرار گرفته اند و در بین آن ها آتش شعله ور است.

میدان جمهوری

یکی از اصلی ترین جاهای تماشای ایروان که نباید از دست داد میدان جمهوری است. این میدان یکی از گردشگری ترین جاهای شهر است؛ زیرا هم موزه ارمنستان در حوالی آن قرار گرفته است و هم نگارخانه ملی! علاوه بر عمارت های دولتی نیز در فاصله کمی از میدان جمهوری قرار دارند و با پای می توانید در آنجا ماجراجویی و عکاسی کنید. در داخل میدان نیز یک آبنمای زیبا وجود دارد که حسابی حال و هوایی ناب ایجاد نموده است.

موزه تاریخ ارمنستان

یکی از جاذبه های تاریخی و مشهور ایروان موزه تاریخ ارمنستان نام دارد که گنجینه ای تکارنشدنی از دوران باستان و از عصر برنز به انی سو را در خود جای داده است. در دهه 1950 حفاری های باستان شناسی در گورستان لچاشن در نزدیکی دریاچه سوان انجام شد. بسیاری از اشیایی که هم اکنون در موزه تاریخ ارمنستان قابل مشاهده است، محصول همان کاوش ها هستند. از این رو، کسانی که با اهدافی مثل شناخت تاریخ ارمنستان اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی از safarmarket.com/flights/international می نمایند، بهتر است بازدید از History Museum of Armenia را در برنامه سفر خود جای دهند.

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

ارمنستان پر از کلیساهای تاریخی و تماشای است. یکی از این بناها کلیسای جامع سنت گریگور نام دارد که با معماری خارق العاده اش حسابی شما را به وجد می آورد. ساخت این کلیسا در سال 1997 شروع شد و در نهایت در سال 2002 به اتمام رسید. به همین علت می توان گفت که این کلیسا چندان قدیمی نیست ولی به علت طراحی باشکوهش تماشای است. امروزه ارامنه زیادی در آن به عبادت می پردازند؛ لذا توصیه می کنیم که اگر روزی به آنجا رفتید سکوت را رعایت نموده و مانع از اعمال مذهبی افراد نشوید.

مسجد آبی ایروان

مسجد آبی که به مسجد کبود نیز معروف است به عنوان یکی از تماشای ترین جاذبه های تاریخی ایروان شناخته می شود. جاذبه ای که به علت معماری مجذوب نمایندهش فضایی عالی برای ماجراجویی و عکاسی ایجاد نموده است. در گذشته مساجد بیشتری در ایروان وجود داشت ولی امروزه تنها مسجد آبی به یادگار مانده و زبان فارسی در آن تدریس می شود. جالب است بدانید که مسجد آبی ایروان شباهت زیادی به مساجد ایران دارد و با حضور در آن یاد بناهای مذهبی کشور خودمان می افتید.

سالن اپرا ایروان

یکی دیگر از تماشای های ایروان سالن اپرا نام دارد که در سال 1933 به وسیله معماری ارمنی به نام الکساندر تامانیان ساخته شده است. در این سالن 1200 جایگاه وجود دارد که طی سال های مختلف بازسازی شد ه اند و امروزه به عنوان یک بنای تماشای مورد بازدید مسافران تور ارمنستان قرار می گیرد.

موزه ماتناداران ایروان

این موزه گنجینه ای از نسخ خطی ارامنه است که برای مردم این منطقه ارزش زیادی دارد. این موزه که از سال 1959 افتتاح شده است به عنوان یکی از باارزش ترین تماشای های ایروان شمرده می شود که بازدید از آن به گردشگر ها و فرهنگ دوستان پیشنهاد می شود.

کلیسای جامع سرکیس مقدس

مگر می شود راهی ارمنستان شد و از کلیسای سرکیس مقدس تماشا نکرد؟ این بنا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایروان است که در سال 1840 ساخته شد و از قدمت فراوانی برخوردار است. در نزدیکی کلیسای سرکیس مقدس نیز رودخانه هرازدان قرار داد که می توانید پس از بازدید سری به آن هم بزنید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

خیابان آبوویان

آیا عاشق پیاده روی هستید؟ ما به شما خیابان آبوویان را پیشنهاد می کنیم. این منطقه گردشگری به مجسمه خاچاتور آبوویان یکی از هنرمندان ارمنی ختم می شود و با فضای نوستالژی خود شما را به یاد ارمنستان قدیم می اندازد. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این ناحیه سفر کردید، توصیه می کنیم که دوربین عکاسیتان را همراه داشته باشید و تصاویری رنگارنگ به ثبت برسانید.

دیگر تماشای های ایروان

  • خیابان ماشتوتس
  • ایستگاه راه آهن
  • دژ اربونی
  • کتابخانه ایروان
  • معبد گارنی
  • صومعه گغارد
  • موزه سرگئی پاراچانف
  • موزه ساریان
  • موزه تاریخ
  • موزه آثار چوبی
  • خیابان شمالی ایروان
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1199

به "تور ارزان ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: جاذبه های دیدنی ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید