بهرە مندی 87درصدی دانش آموزان کردستانی از شبکە شاد

به گزارش کهن پارس، خبرنگاران/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از بهرەمندی 87 درصدی دانش آموزان کردستانی اطلاع داد.

بهرە مندی 87درصدی دانش آموزان کردستانی از شبکە شاد

رشید قربانی امروز (30 دی) در جلسە شورای آموزش و پرورش کردستان کە بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شبکەای آموزشی تحت عنوان شبکە شاد راە اندازی شد کە در ابتدا با مسائل بسیاری همراە بود اما بە تدریج و بە مرور زمان مسائل و قابلیت های این شبکە آموزشی ارتقاء پیدا کرد.

وی مطرح نمود: استان کردستان با 87 درصد عضویت در شبکە شاد جزو استان هایی است کە بالاترین عضویت در شبکە شاد را دارد.

رشیدی اضافه نمود: از 13 درصد باقی ماندەای کە هنوز نتوانستە اند از شبکە شاد بهرەمند شوند، 11 درصد آن مناطق روستایی کم جمعیت است کە بە صورت حضوری آموزش دادە می شوند و 2 درصد دیگر نیز به وسیله تلویزیون و بستەهای آموزشی، فرایند آموزشی خود را طی می نمایند.

وی اعلام نمود: گرچە با همت خیرین و بخش های مختلف دولتی تعدادی تبلت و گوشی خریداری شدە است اما این مقدار تنها جوابگوی 10 درصد از دانش آموزان است و انتظار می رود کە با کوشش و توجە مسئولین دانش آموزان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

در ادامە معاون آموزش متوسطە، آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش و پرورش استان کردستان در راستای اجرایی کردن برنامە ششم توسعە کە در واقع توسعە آموزش و پرورش در استان است توانستە گام های موثری بردارد.

مهدی نامدار اظهار کرد: اولین افتخاری کە نصیب استان کردستان شدە در بخش پرورشی است و خوشبختانە آموزش و پرورش استان کردستان، رشدی همەجانبە داشتە و در زمینە پرورشی بە عنوان استان برتر معرفی شدە است.

وی مطرح نمود: همچنین استان کردستان با کسب رتبە عالی و شایستە در ارزیابی معاونت سوادآموزی، افتخار دیگری است کە برای استان کردستان رقم خوردە است.

نامدار در ادامە در مورد پیشرفت استان در زمینە ورزشی و تربیت بدنی اضافه نمود: از دیگر افتخارات آموزش و پرورش استان کردستان، ارتقای جایگاە ورزشی استان از رتبە 28 در سال 92 بە رتبە 6 کشوری طی سال گذشتە است.

وی توضیح داد: استان کردستان بە لحاظ پوشش تحصیلی نوآموزان دورە پیش دانشگاهی بە 93 درصد ارتقا یافتە است و همین امر استان کردستان را در ردیف پنج استان برتر کشور قرار دادە است.

نامدار ادامە داد: افزایش سهم دانش آموزان فنی حرفەای و کاردانش پایە دهم بە 37.3 درصد افزایش یافتە کە دستاورد بسیار مهمی در استان بودە است.

وی با اشارە بە اینکە استان کردستان بە لحاظ استعداد کمتر از استان های دیگر نیست، تاکید نمود: رتبە استانی در کنکور سراسری از رتبە 27 کشوری در کنکور 95 بە رتبە 19کشوری در سال 99 رسیدە است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 685

به "بهرە مندی 87درصدی دانش آموزان کردستانی از شبکە شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهرە مندی 87درصدی دانش آموزان کردستانی از شبکە شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید