با تازه ترین روش ترک سیگار آشنا شوید

به گزارش کهن پارس، مصرف سیگار و دخانیات در چند دهه گذشته، یکی از چالش های سلامتی انسان است و استفاده از آن، نه تنها به ضرر خود فرد مصرف کننده، بلکه به قیمت آلودگی های فراوان زیست محیطی تمام می گردد. از این جهت، ترک دخانیات و یافتن یک جایگزین سالم تر به جای سیگار و قلیان، یک موضوع حیاتی و با اهمیت بوده که نیازمند توجه است. در چند سال گذشته متد ها و روش های مختلفی به منظور ترک سیگار ابداع و به بازار عرضه شده اند ؛ اما هر کدام بنا به دلایل مختلفی با شکست روبرو شده اند.

با تازه ترین روش ترک سیگار آشنا شوید

از دوران قدیم تا امروز، چرا روش ها شکست خورده اند ؟

اگر به دوران قدیم برگردیم، احتمالا شما هم پیشنهاد مادر عظیم ها را به خاطر دارید که می گویند هر وقت حوس سیگار کردی، چند تا دونه پسته بریز تو جیبت و به جای سیگار کشیدن، پسته بخور ! . در نگاه اول ، این پیشنهاد، یک پیشنهاد سالم و مناسب است اما در شکل کلی آن ، اشکالاتی وجود دارد و احتمالا همه ما می دانیم که پسته نمی تواند جایگزین مناسبی برای سیگار باشد. به علاوه ، حسی که دود و کام گرفتن از سیگار ایجاد می نماید، با پسته خوردن قابل مقایسه نیست.

با پیشرفت تکنولوژی و دانش آزمایشگاهی، امروزه می دانیم که علت سیگار کشیدن، وابستگی ما به ماده ای به نام نیکوتین است که در برگ تنباکو و توتون موجود در سیگار، یافت می شود. به همین جهت، به علت ماهیت اعتیاد آور نیکوتین ما به سراغ کشیدن سیگار می رویم. اما این تمام ماجرا نیست ، تمام چیزی که می کشید فقط نیکوتین نیست. واقعیت اینجاست که در کنار نیکوتین ، هزاران ماده سمی دیگر هم در کاغذ و تنباکو وجود دارد که به طور ناخواسته ، به همراه نیکوتین وارد ریه های شما می شود.

تا اینجا ، متوجه شدیم که علت وابستگی ما به سیگار ، نیکوتین است و ما برای یافتن یک جایگزین سالم تر ، باید در پی روش سالم تری از رساندن نیکوتین به بدن بگردیم. طی سالیان گذشته ، به یاری پیشرفت تکنولوژی ، امروزه ما می توانیم نیکوتین را بدون وجود مواد سمی و زیان آور ، به طور مستقیم یا در آزمایشگاه فراوری کنیم یا اینکه این نیکوتین را از برگ های تنباکو استخراج نماییم . این روش خیلی نو نیست و در سال های قبل ، شرکت های مختلفی با یاری این روش ، فراورده هایی مثل آدامس نیکوتین یا برچسب نیکوتین ساخته اند. اما هر دو پروژه شناخته شده ، با شکست روبرو شده اند. علت آن هم واضح است ، نبودن حس مشابه سیگار !

سیگار های الکترونیکی ، بیشترین نرخ پیروزیت

سیگار های الکترونیکی ، ویپ یا پاد ، دستگاه های الکترونیکی نوی هستند که امروزه بیشترین نرخ پیروزیت را در ترک سیگار دارند. از هر 10 نفر که از ویپ استفاده می نماید ، تقریبا 8 نفر پیروز به ترک سیگار می شوند. این وسیله ، یک شبیه ساز پیروز است و کارکرد آن، بسیار ساده است. هر دستگاه ویپ، یک مخزن دارد و شما این مخزن را با مایع حاوی نیکوتین، که به نام های مختلفی مثل جویس و سالت نیکوتین شناخته می شود، پر می کنید. استفاده از این دستگاه ساده است و کافیست از دستگاه، مثل سیگار کام بگیرید. دستگاه، مایع را تبخیر می نماید و خروجی آن، بخار مایع است. این مایع، طعم های مختلفی دارد و انتخاب آن، بر اساس سلیقه شما انجام می شود.

درست مثل سایر روش ها، نیکوتین موجود در مایع ویپ، به شکل خاصی ساخته شده و عاری از هر گونه مواد خطرناک می باشد. این یعنی، شما با خرید ویپ، می توانید یک جایگزین بسیار سالم تر نسبت به سیگار و قلیان داشته باشید. با ویپ، شما دقیقا تجربه ای مشابه به سیگار و قلیان را تجربه خواهید کرد اما در اینجا، خبری از بوی بد و زننده سیگار نیست و سلامتی از دست رفته شما، به مرور زمان باز می شود. دستگاه های ویپ بیش از 10 سال سابقه حضور در بازار را دارند و کارکرد آن ها، در شرایط مختلفی به چالش کشیده شده و امروزه منابع علمی فراوانی (از جمله CDC و FDA) در دسترس هستند که تایید می نمایند ویپ، از سیگار سالم تر است. شما می توانید با ما در تماس باشید و با بهره گیری از مشاوره، دستگاه مناسب خود را برای آغاز انتخاب کنید. پیشنهاد ما به اسم آغاز، این است که سری به صفحه ویپ اسموک بزنید.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 1007

به "با تازه ترین روش ترک سیگار آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تازه ترین روش ترک سیگار آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید