آخرین معادلات تقسیم آراء در مجمع فدراسیون فوتبال، مصطفی آجورلو در صدر، گزینه دولت در آستانه انصراف

به گزارش کهن پارس، در فاصله کمتر از 24 ساعت به معرفى رییس جدید فدراسیون فوتبال بررسى نظرات اعضاى مجمع نشان مى دهد یکى از گزینه ها شرایط بهترى نسبت به سایر رقبا دارد.

آخرین معادلات تقسیم آراء در مجمع فدراسیون فوتبال، مصطفی آجورلو در صدر، گزینه دولت در آستانه انصراف

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نظر می رسد انتخابات فدراسیون فوتبال برای تعیین رییس به دور دوم کشیده خواهد شد. در حالی که پیش بینی می شد کیومرث هاشمی به خاطر برخورداری از برخی حمایت ها شانس اول راهیابی به مرحله دوم باشد، اعضای مجمع چندان تمایل به حمایت از این کاندیدا ندارند. طبق گفتگوهایى که با اعضاى مجمع صورت گرفته نقدها صریح آجورلو از دخالت دولت بازخورد مناسبى بین اعضاى مجمع داشته و همچنین برخى تماس ها از سوی یک کاندیدا با اعضاى مجمع، واکنش منفى آن ها را در پى داشته که نمى خواهند تسلیم فشارهاى بیرونى شوند.

وقتی حیدر بهاروند وارد انتخابات شد، حداقل 40 فرم از اعضای مجمع برای تایید خود داشت. اما صلاحیت او مورد تایید قرار نگرفت و همین مساله باعث شد آرا میان نامزد ها پراکنده شود. آن هایی که اعتقاد داشتند کیومرث هاشمی گزینه وزارت ورزش است، مدعی بودند حداقل 30 رای هم برای این نامزد باید درنظر گرفت، ولی مجمع تا این لحظه روی خوشی به هاشمی نشان نداده است.

با توجه به معادلات جدید، بهاروند که نتوانست مجوز ورود به انتخابات را دریافت کند خلاف شرایط پیش از ثبت نام، از قدرت لازم براى تاثیرگذارى در آرا برخوردار نیست و در سوى دیگر هاشمى که به عنوان گزینه دولت شناخته مى شود، در جایگاه سوم قرار گرفته و با ریزش جدى آرا ممکن است از رقابت خارج شود. پیش از این گفته می شد هاشمی اگر احساس کند رای نمی آورد، از انتخابات کنار می کشد. علی کریمی هم در این بین توجه فوتبالی های حاضر در مجمع را به خود جلب کرده است. اینکه علی کریمی در برآورد های اولیه کمترین رای را در مجمع دارد، به دلیل کمبود تعداد افراد فوتبالی در مجمع است.

بر اساس تحلیل هاى موجود برآورد آراى انتخابات فدراسیون فوتبال با توجه به حداقل و حداکثر آراى نامزد ها به این شرح است:

البته برای شمارش آرا باید تا برگزاری انتخابات صبر کرد. هنوز این احتمال وجود دارد که مجمع به سمت نامزد خاصی متمایل شود. قرار است فردا در مجمع نامزدها برنامه های خود را تشریح کنند. چشم فوتبال ایران به این 87 رای افرادی است که فوتبالی های واقعی توقع دارند برای انتخاب رییس جدید فدراسیون به مصلحت فوتبال فکر کنند و دنبال منفعت شخصی نباشند.

طرفداری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 765

به "آخرین معادلات تقسیم آراء در مجمع فدراسیون فوتبال، مصطفی آجورلو در صدر، گزینه دولت در آستانه انصراف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین معادلات تقسیم آراء در مجمع فدراسیون فوتبال، مصطفی آجورلو در صدر، گزینه دولت در آستانه انصراف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید