ونزوئلا، 20 سال حبس برای 2 نظامی سابق آمریکا

به گزارش کهن پارس، دنمان و بری در اتهام توطئه، انتقال غیر قانونی تسلیحات و تروریسم گناهکار شناخته شدند.

ونزوئلا، 20 سال حبس برای 2 نظامی سابق آمریکا

یک دادگاه ونزوئلا دو سرباز سابق از نیروهای ویژه آمریکا را به اتهام مشارکت در حمله ساحلی ناکام با هدف سرنگونی نیکولاس مادورو به 20 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طارق ویلیام صعب، دادستان ارشد ونزوئلا در پیامی توییتری اعلام نمود، دو نیروی ویژه سابق آمریکایی به نام های لوک دنمان و آیران بری به مشارکت در عملیات سازماندهی شده چهارم مه که از سوی یک سرباز آمریکایی سابق دیگر برنامه ریزی شده بود و همچنان در آمریکاست، اذعان کردند.

دادستان ارشد ونزوئلا نوشت: آنها به مسوولیت خودشان در قبال حقایق اذعان کردند. این پرونده با محاکمه ده ها متهم دیگر ادامه می یابد.

او جزئیات دیگری از این پرونده ها ارائه نکرد.

عملیات گیدون از کمپ های آموزشی در کلمبیا شروع شد و دست کم هشت تن از سربازان شورشی کشته شدند و در مجموع 66 تن دیگر زندانی شدند. جوردن گودرو، از نیروهای کلاه سبز سابق آمریکا که یک شرکت خصوصی امنیتی مستقر در فلوریدا را اداره می نماید، مسوولیت این حمله ناکام را پذیرفته است.

دادستان های ونزوئلایی گفتند که دنمان و بری در اتهام توطئه، انتقال غیر قانونی تسلیحات و تروریسم گناهکار شناخته شدند. به دنبال این حادثه، ونزوئلا آمریکا را به حمایت از خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای اجرای این حمله متهم کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 216

به "ونزوئلا، 20 سال حبس برای 2 نظامی سابق آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا، 20 سال حبس برای 2 نظامی سابق آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید