لنزهایی که به افراد مبتلا به کوررنگی یاری می نماید خبرنگاران

به گزارش کهن پارس، پژوهشگران لنزهایی ساختند که حاوی نانوذرات طلا است، این لنزها به افراد مبتلا به کوررنگی یاری می نماید تا رنگ های بیشتری را مشاهده نمایند.

لنزهایی که به افراد مبتلا به کوررنگی یاری می نماید خبرنگاران

گزارش گروه فناوری خبرنگاران، نتایج یافته های اخیر محققان نشان می دهد که بیماران مبتلا به کمبود بینایی رنگی ممکن است با استفاده از لنزهای تماسی هیدروژلی که با نانوذرات طلا تقویت شده اند، طیف وسیعی از رنگ ها را ببینند.

محققان بر پتانسیل لنزهای تماسی حاوی یک پلیمر هیدروژلی مخلوط شده با نانوذرات طلا برای یاری به کسانی که دچار کوررنگی هستند تاکید دارند، لنزهایی که با آن افراد مبتلا به کوررنگی می تواند دنیای اطراف خود را با رنگی ببینند.

نتایج این مطالعه در نشریه ACS Nano منتشر شده است. در این مقاله محققان می گویند که افرادی که در تشخیص تفاوت بین رنگ های قرمز و سبز مشکل دارند، از عینک های قرمز رنگ برای یاری به تشخیص این دو رنگ استفاده نموده اند. با این حال، به گفته نویسندگان این مقاله، این عینک ها حجیم بوده و برای برطرف مسائل بینایی در نظر گرفته نشده است.

تا به امروز فراوری لنزهای تماسی رنگ شده برای یاری به برطرف کوررنگی افراد با محدودیت هایی روبرو بوده است، یکی از این محدودیت ها، نگرانی های ایمنی در خصوص نشت رنگ از لنزها به چشم است.

از این رو، محققان از نانوذرات طلا در لنزهای تماسی به عنوان یک روش غیرسمی استفاده کردند تا نانوذرات برای بهبود کنتراست سبز-قرمز به کار گرفته گردد.

آزمایش های صورت گرفته با لنزهای تماسی نشان می دهد که لنزهای حاوی نانوذره طلا در فیلتر طول موج هایی انتخاب گری بیشتری نسبت به عینک های رنگی موجود در بازار دارند. لنزهای تماسی نانوذره ای با طیف طول موج لنزهای تماسی رنگ شده مطابقت دارند.

منبع: فناوری نانو ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 781

به "لنزهایی که به افراد مبتلا به کوررنگی یاری می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنزهایی که به افراد مبتلا به کوررنگی یاری می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید