عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند

به گزارش کهن پارس، تهران (پانا)- تارنمای شبکه ان اچ کی ژاپن به نقل از سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در فرایند نشست برجامی وین نوشت احتمال تمدید مهلت همکاری هسته ای تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد.

عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند

عراقچی به خبرنگار ان اچی کی ژاپن در وین گفته است ایران امیدوار است پیشرفت های کافی در فرایند مذاکرات وین صورت گیرد تا دیگر احتیاجی به طرح موضوع تمدید همکاری های با آژانس نباشد.

اخیرا نیز خانم وندی شرمن جانشین وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با اندیشکده شورای آتلانیتک با بیان اینکه در مذاکرات وین پیشرفت هایی حاصل شده است اما هنوز مسیری طولانی برای انجام این کار وجود دارد، گفت: امیدوارم که بتوانیم به تفاهم برسیم تا توافقنامه فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در انتها ماه مه منقضی می گردد، بتواند تمدید گردد.

عراقچی در گفت و گو با ان اچ کی ابراز امیدواری نموده با پیشرفت کافی در مذاکرات کنونی در وین ، دیگر احتیاجی به تمدید مهلت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود نداشته باشد، اما تهران در صورت احتیاج تمدید این مهلت را در زمان مناسب آنالیز خواهد نمود.

به گزارش ان اچ کی ، تهران اعلام نموده که در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات در باره لغو تحریم های ایالات متحده و دیگر مسائل تا اواخر مه (31 اردیبهشت ماه)، به همکاری با آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته ای، انتها خواهد داد.

ان اچ کی اضافه کرد: گمان می رود که عراقچی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس در ملاقات روز پنجشنبه در مقر این سازمان در وین، در این باره رایزنی نموده باشند.

گروسی در آوریل گفته بود در صورتی که طرفهای برجام نتوانند در مذاکرات جاری در وین به توافقی دست یابند، شاید احتیاج به مذاکره دوباره با تهران در این باره وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 866

به "عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید