دستگیری یک جاسوس اوکراینی در روسیه و واکنش کی یف به آن

به گزارش کهن پارس، نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه یک دیپلمات کنسولگری اوکراین را در شهر سن پترزبورگ در حین دریافت اطلاعات محرمانه از یک شهروند روس بازداشت کردند، در این رابطه وزارت خارجه اوکراین تهدید کرد یک دیپلمات روس را اخراج خواهد نمود.

دستگیری یک جاسوس اوکراینی در روسیه و واکنش کی یف به آن

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (شنبه) گفت که نیروهای این ارگان در سن پترزبورگ یک مقام کنسولگری اوکراین در این شهر را به دلیل دریافت اطلاعات محرمانه بازداشت کردند.

طبق این اطلاعات، نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه روز آدینه دیپلمات اوکراینی الکساندر سوسونیوک کنسول کنسولگری این کشور در شهر سن پترزبورگ را در زمان دیدار با یک شهروند روسی به منظور دریافت اطلاعات محرمانه ای که در پایگاه اطلاعاتی ارگان های انتظامی و سرویس امنیت فدرال روسیه قرار داشت، بازداشت کردند.

در این بیانیه تأکید شده که این اقدام دیپلمات اوکراینی در مغایرت با وظایف مربوط به فعالیت دیپلماتیکی بوده و کاملاً جنبه اقدام ضدروسی دارد و با دیپلمات بر اساس ضوابط حقوق بین الملل برخورد خواهد شد.

در همین رابطه، دقایقی پیش، یوگنی اینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت که پس از بازداشت الکساندر سوسونیوک کنسول اوکراینی در سن پترزبورگ روسیه به اتهام جاسوسی، مقامات کی یف قطعاً به این اقدام درولت روسیه واکنش نشان داده و احتمالاً بر اساس اصل مقابله به مثل، یک دیپلمات روسی از اوکراین اخراج خواهد شد.

به عقیده این مقام وزارت خارجه اوکراین، بازداشت این دیپلمات اقدامی تحریک آمیز از جانب روسیه تلقی می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 837

به "دستگیری یک جاسوس اوکراینی در روسیه و واکنش کی یف به آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری یک جاسوس اوکراینی در روسیه و واکنش کی یف به آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید