درخواست آمریکا برای انجام فرایند سیاسی جهت رسیدن به صلح

به گزارش کهن پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، با اشاره به حملات اخیر حوثی ها به عربستان گفت: رهبران جنبش حوثی باید تمایل خود برای ورود به یک فرایند سیاسی را نشان دهند و تنها در آن موقع است که می توانیم به سمت یک توافق سیاسی که در جستجوی آن هستیم، حرکت کنیم.

درخواست آمریکا برای انجام فرایند سیاسی جهت رسیدن به صلح

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

نیروهای مقاومت یمن روز یکشنبه در پاسخ به جنایات سعودی ها، تأسیسات نفتی آرامکو در منطقه رأس تنوره و شهرهای دمام، عسیر و جازان را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار دادند.

ند پرایس در ادامه سخنان خود بدون اشاره به تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن طی 6 سال گذشته اضافه کرد: ایالات متحده این حملات را غیرقابل قبول می داند و معتقد است که حوثی ها جان شهروندان غیرنظامی از جمله آمریکایی های ساکن در منطقه را به خطر می اندازند.

دولت جو بایدن اعلام نموده است که واشنگتن دیگر از عملیات تهاجمی عربستان در یمن حمایت نمی کند اما به این کشور در دفاع از خاک خود یاری خواهد نمود.

درخواست آمریکا از انصارالله یمن در حالی مطرح می گردد که فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) گفت که آمریکا در جریان حملات اخیر نیروهای مردمی و ارتش یمن به مواضع سعودی، به ریاض یاری نظامی نموده است.

کنث مک کنزی در تبادل نظر با شبکه الجزیره قطر با تاکید بر اینکه ارتش ایالات متحده در خلال هفته های گذشته به طور مداوم به نظامیان سعودی یاری رسانی نموده است، گفت: همکاری با ریاض برای ارتقای توان نظامی آنها در مقابل حملات هوایی را ادامه می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 759

به "درخواست آمریکا برای انجام فرایند سیاسی جهت رسیدن به صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا برای انجام فرایند سیاسی جهت رسیدن به صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید