خودداری آمریکا از بازگرداندن ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک

به گزارش کهن پارس، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: به رغم درخواست روسیه برای بازگرداندن ساختمان توقیف شده نمایندگی تجاری این کشور در شهر نیویورک، به دلایل انسان محبت آمیز، وزارت خارجه آمریکا همچنان از این اقدام امتناع می ورزد.

خودداری آمریکا از بازگرداندن ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، گنادی کوزمین معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست کمیته مجمع عمومی سازمان ملل درباره روابط با کشور میزبان، اظهار داشت که ایالات متحده از بازگرداندن ساختمان های دیپلماتیک توقیف شده روسیه در نیویورک که به دلایل انسان محبت آمیز مورد احتیاج بود، خودداری می کند.

این نشست شب گذشته به درخواست فدراسیون روسیه تشکیل شد.

این دیپلمات روس گفت: زمانی که فرماندار نیویورک در رابطه با افزایش بی رویه همه گیری بیماری کووید-19 شرایط اضطراری اظهار داشت، ما درخواست کردیم تا تاسیسات دیپلماتیک روسیه برای استفاده پرسنل نمایندگی این کشور، بازگردانده گردد تا خطرات ابتلای آنها به ویروس کرونا را کاهش دهد. در این رابطه یادداشت رسمی نیز به نمایندگی آمریکا ارسال شد.

کوزمین اضافه کرد: ما امیدوار بودیم که اگر نه تعهدات قانونی، حداقل ملاحظات بشرمحبت آمیز، بر انگیزه های سیاسی غلبه پیدا کند. ولی ایالات متحده به یادداشت نمایندگی روسیه پاسخی نداده و به سفارتخانه ما در واشنگتن اظهار داشت که نباید انتظار پاسخ مثبت در این زمینه داشته باشید.

به گفته وی، در این رابطه واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نامه ای به دبیر کل سازمان ملل ارسال نموده و در آن از وی خواسته تا در این موضوع مداخله نموده و به بازگشت املاک توقیف شده روسیه یاری کند.

کوزمین تأکید کرد که چنین اقداماتی از سوی دولت ایالات متحده، مفاد توافقنامه مربوط به کشور میزبان سازمان ملل را نقض می نماید.

در ماه سپتامبر سال 2017، چندین تاسیسات دیپلماتیک متعلق به روسیه، از جمله کنسولگری این کشور در سانفرانسیسکو، دفتر نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن و ساختمان مربوط به نمایندگی تجاری روسیه در شهر نیویورک، به درخواست وزارت امور خارجه آمریکا توقیف شده و به مقامات این کشور تحویل داده شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به کاهش تعداد کارکنان سفارت این کشور در مسکو، خواهان تعطیلی این تاسیسات دیپلماتیک روسیه شد. مقامات مسکو این تصمیم را یک اقدام غیر محبت آمیز ارزیابی نموده و قول داد که در این رابطه به دادگاه های بین المللی شکایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 81

به "خودداری آمریکا از بازگرداندن ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری آمریکا از بازگرداندن ساختمان دیپلماتیک روسیه در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید