خط و نشان پاکستان برای هند

به گزارش کهن پارس، دولت پاکستان آنچه را که اتهام علیه خود توسط هند مبنی بر آمادگی برای تهاجم مرزی علیه این کشور خواند، رد کرد و دهلی نو را از هرگونه اقدام تحریک آمیز بر حذر داشت.

خط و نشان پاکستان برای هند

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه در بیانیه ای، به مواضع اخیر وزیر دفاع هند و وزارت امور خارجه این کشور واکنش نشان داد و به دهلی نو نسبت به آنچه که در این بیانیه عملیات جعلی علیه پاکستان عنوان شده، هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: اتهاماتی مبنی بر تلاش برای تهاجم مرزی و یا اعزام عناصر مسلح به آن سوی مرزی هند علیه پاکستان بی اساس است و ما اظهارات ضدپاکستانی وزیر دفاع هند نیز مبنی بر غلبه بر دشمن، را نیز تحریک آمیز و جنگ طلبانه می دانیم.

وزارت امور خارجه پاکستان، هند را به نقض حقوق بشر در کشمیر (تحت کنترل دهلی نو) و استمرار رویکرد تهاجمی علیه مردم این منطقه متهم کرد و هشدار داد که مواضع اخیر دهلی نو، بهانه ای برای اجرای عملیات جعلی علیه پاکستان استنباط می شود.

در این بیانیه افزوده شد: پاکستان مرتباً جامعه جهانی را در جریان این شرایط قرار داده و دولت هند را نسبت به ادامه رویکرد تهاجمی و یا عملیات جعلی برحذر می دارد.

دولت پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به تشدید خشونت ها علیه غیرنظامیان در کشمیر و بگیر و ببند خبرنگاران در این منطقه، هند را به ادامه نقض قرارداد آتش بس مرزی میان دو کشور متهم کرد و هشدار داد که پاکستان آماده پاسخ به هرگونه تجاوز و ماجراجویی نظامی است.

خط کنترل مرزی کشمیر میان پاکستان و هند، این روزها بار دیگر شاهد تبادل آتش مرزبانان دو طرف بود و باعث شد تا دولت اسلام آباد در اعتراض به درگیری های چند روز اخیر، کاردار هند در پاکستان را برای سومین بار در کمتر از دوهفته به وزارت امور خارجه احضار کند.

دولت و ارتش پاکستان مدعی هستند که هند برای انحراف افکار عمومی از اوضاع بحرانی کشمیر، به درگیری های مرزی دامن می زند.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود. به رغم قرارداد آتش بس میان دو کشور که در سال 2003 امضا شد، مرزهای این دو همسایه در شبه قاره به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه 97، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن ماه 97 در منطقه پولواما علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 59

به "خط و نشان پاکستان برای هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان پاکستان برای هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید