خبرنگاران سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان ثبات در قره باغ شد

به گزارش کهن پارس، مسکو- خبرنگاران - کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از تشدید مناقشه در قره باغ ابراز نگرانی نموده و خواهان بازگشت شرایط عادی و ثبات در این منطقه شدند.

خبرنگاران سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان ثبات در قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی مدرن ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه میزگردی با عنوان سازمان امنیت جمعی: جهت گیری برای توسعه راهبردی در مسکو برگزار گردید که در آن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و دبیر کل و مقام های کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در آن شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این میزگرد با ابراز نگرانی از جنگ و اقدام های نظامی در قره باغ، به ضرورت یاری به ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای تثبیت اوضاع این منطقه و بازگشت آن به شرایط عادی اشاره نمودند.

آنها به نقش مهم همکاری های پارلمانی در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی اشاره و بر لزوم کوشش هدفمند برای تکامل قوانین این سازمان به منظور هماهنگ کردن آن با قوانین ملی کشورهای عضو تاکید کردند.

وزیر خارجه روسیه نیز در این میزگرد گفت که مسکو خواهان آن است که سازمان پیمان امنیت جمعی به عنصر مطمئن تشکیل دهنده سیستم امنیت جهانی تبدیل گردد و همکاریها در چارچوب آن و نقش سازمان در شرایط بی ثبات جهانی تقویت گردد.

لاوروف همچنین به اولویت های ریاست دوره ای روسیه بر سازمان امنیت جمعی برای تامین منافع کشورهای عضو و گسترش همکاریهای سیاسی و هماهنگی مواضع در میادین جهانی و شکل گیری شرایط مساعد برای توسعه پایدار و امنیت کشورهای عضو اشاره نمود.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2002میلادی ایجاد شد و کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای دائم آن هستند و افغانستان و صربستان نیز از سال 2013 تا به امروز به عنوان اعضای ناظر به عضویت این سازمان درآمدند.

طی روزهای اخیر تنش ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 357

به "خبرنگاران سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان ثبات در قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان ثبات در قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید