خبرنگاران رایزنی های دفاعی-امنیتی فرمانده ارتش پاکستان در دوحه با مقام های قطری

به گزارش کهن پارس، اسلام آباد - خبرنگاران - فرمانده ارتش پاکستان در جریان بازدید رسمی دو روزه خود از دوحه با مقام های بلندپایه سیاسی-نظامی قطر از جمله امیر این کشور ملاقات و درباره افزایش همکاری های دفاعی-امنیتی رایزنی کرد.

خبرنگاران رایزنی های دفاعی-امنیتی فرمانده ارتش پاکستان در دوحه با مقام های قطری

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، این دومین سفر یک مقام بلندپایه نظامی پاکستان به قطر طی یک هفته گذشته محسوب می گردد. فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز آدینه گذشته در دوحه با مقام های نظامی کشور میزبان ملاقات کرد.

پس از نمایش اخیر حاکمان سعودی در شهر العُلا و توافق کشورهای تحریم کننده قطر برای انتها اختلافات میان یکدیگر، رفت و آمد هیات های بلندپایه میان پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش یافته است.

ژنرال ندیم رضا رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز چهارم دیماه سال جاری در جریان سفر رسمی به قطر با مقام های سیاسی و نظامی این کشور درباره همکاری در مبارزه با تروریسم، تقویت همکاری های دفاعی، امنیت منطقه و تحولات افغانستان رایزنی کرد.

براساس این گزارش، روابط عمومی ارتش پاکستان امروز (آدینه) اعلام نمود: ژنرال قمر جاوید باجوا برای بازدید رسمی دو روز در دوحه بسر می برد و دستور کار این سفر کوشش برای تعمیق همکاری های پاکستان و قطر در حوزه های دفاعی، امنیتی، آموزش های نظامی و توسعه ظریفت های مشترک برای مبارزه با تروریسم است.

فرمانده ارتش پاکستان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، خالد بن محمد العطیه معاون نخست وزیر این کشور و سپهبد غنیم بن شاهین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح قطر به صورت جداگانه ملاقات کرد.

طرفین موضوعات مورد علاقه متقابل، همکاری های دفاعی و امنیتی با تمرکز بر فضای ژئوپلیتیک منطقه ای را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

پاکستان و قطر ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط دفاعی میان نیروهای مسلح یکدیگر، بر اهمیت گسترش بیشتر این همکاری ها تأکید کردند.

پاکستان پیش تر از اختلاف زدایی میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس استقبال کرد با این حال اسلام آباد به دلیل مناسبات نزدیک با دوحه تحت فشار کشورهای تحریم کننده عرب داشت اما طی 5 سال اخیر همکاری های پاکستان و قطر تحت تاثیر رویکرد این کشورها قرار نگرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 616

به "خبرنگاران رایزنی های دفاعی-امنیتی فرمانده ارتش پاکستان در دوحه با مقام های قطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزنی های دفاعی-امنیتی فرمانده ارتش پاکستان در دوحه با مقام های قطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید