تسلیم شدن حاکمان نظامی سودان در برابر تهدیدهای امارات؛ اعزام نیروهای بیشتر به لیبی

به گزارش کهن پارس، منابع خبری از اعزام نیروهای بیشتری از سوی حاکمان نظامی سودان به لیبی برای یاری به شبه نظامیان حفتر در پی تهدید آشکار امارات به قطع حمایت های اقتصادی از خارطوم خبر دادند.

تسلیم شدن حاکمان نظامی سودان در برابر تهدیدهای امارات؛ اعزام نیروهای بیشتر به لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امارات متحده عربی از محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان خواسته است 1200 جنگجو سودانی هر چه سریعتر به خطوط مقدم جنگ در لیبی اعزام کند تا از نیروهای شاهزاده جنگ خلیفه حفتر در جنوب طرابلس و غرب سرت حمایت کند.

به گزارش العالم، تارنمای خبری لیبیا آبزرور به نقل از منبعی موثق- بدون ذکر نام- گزارش داد که بعد از تهدیدهای حکام امارات به قطع یاری های نظامی به سودان، دقلو حمیدتی به رغم مخالفت داخلی در کشور به درخواست امارات پاسخ مثبت داده است.

حمیدتی به دلیل اعزام هزاران جنگجوی سودانی به جنگ در لیبی، که احتمال کشته شدنشان در جریان حملات پهپادی طی هفته های اخیر تقویت شده، در معرض انتقادهای گسترده داخلی واقع شده است.

به گفته منبع مذکور، افسران بلندپایه ارتش سودان اقدامات یکجانبه حمیدتی را ردّ می نمایند و حمیدتی نیز اعزام جنگجویان به لیبی را از جهت اریتره شروع نموده است.

همین منبع تأکید کرد، حدود 350 نفر از سربازان نیروهای واکنش سریع سودان در شهرک سوا اریتره منتظر استقرار در لیبی هستند، از سوی دیگر، حمیدتی با اعزام یگان نخبه از نیروهای واکنش سریع و مردان قبایلی به لیبی خودداری می نماید تا از آنها برای اجرای نقشه هایش استفاده کند از جمله اینکه او کوشش می نماید رئیس جمهور بعدی سودان گردد.

افسران ارتش سودان نیز اعلام کردند که حمیدتی کنترل بر جنگجویان مستقر در لیبی را بعد از کشته شدن شمار زیادی از آنها از دست داده است.

رادیو دبنجه سودان در ژوئیه 2019 اعلام نموده بود که حمیدتی حدود 4 هزار سرباز از نیروهای واکنش سریع را برای حمایت از زیرساخت های نفتی منطقه هلال نفتی و ایجاد فرصتی برای نیروهای حفتر جهت استفاده از تمام نیروهایش در حمله به طرابلس، به لیبی فرستاد.

تیم کارشناسان سازمان ملل مسئول امور سودان نیز گزارش دادند، شبه نظامیان دارفور به عنوان مزدور برای حمایت از نیروهای حفتر در لیبی می جنگند و کوشش دارند با به دست آوردن پول و سلاح از لیبی، قدرت نظامی خود را تقویت نمایند.

پیشتر فاش شد، امارات به وسیله شرکت بلک شیلد بعضی شهروندان سودانی را به عنوان مزدور در لیبی و یمن استخدام می نماید. این شرکت صدها شهروند سودانی را با ارائه مشاغلی در امارات از جمله گارد امنیتی بیمارستان ها و مراکز خرید بازداشت نموده و در نهایت کار آنها به حضور در درگیری های لیبی ختم شد

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 93

به "تسلیم شدن حاکمان نظامی سودان در برابر تهدیدهای امارات؛ اعزام نیروهای بیشتر به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیم شدن حاکمان نظامی سودان در برابر تهدیدهای امارات؛ اعزام نیروهای بیشتر به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید