بلاروس: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مینسک دورنمایی نخواهد داشت

به گزارش کهن پارس، وزیر امور خارجه بلاروس در گفت وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تحریم های بروکسل علیه مینسک بی فایده و اقدامی غیرسازنده است که تنها به روابط دوجانبه آسیب می رساند.

بلاروس: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مینسک دورنمایی نخواهد داشت

با ما سفر کنید و با قیمت تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر مکی وزیر امور خارجه بلاروس و جوزپ بورل نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی، طی یک مکالمه تلفنی درباره شرایط کنونی و چشم انداز روابط بلاروس و اتحادیه اروپا گفت وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات وزارت خارجه بلاروس، مکی در این مذاکرات بر بی فایده بودن تحریم ها و غیرسازنده و مخرب بودن رویکرد استفاده از اعمال زور و تحریم در روابط دوجانبه تأکید کرد.

به گفته وی، دولت بلاروس ممکن است مجبور گردد در اعمال محدودیت هایی علیه اتحادیه اروپا، از بعضی برنامه های مشترک خارج گردد، هرچند این انتخاب مقامات مینسک نیست.

وزیر خارجه بلاروس همچنین شرح داد که کاهش تعداد دیپلمات های لهستانی و لیتوانیایی، اقدامی منحصراً تلافی جویانه است و به هیچ وجه علیه اتحادیه اروپا یا محدود کردن فرایند گفت وگوها نیست. این دیپلمات یادآور شد که چنین اقداماتی در رابطه با کشورهایی در نظرگرفته شده که نقش منفی خاصی در بی ثبات کردن اوضاع داخلی بلاروس دارند.

طرفین همچنین توافق کردند که کانال دیپلماتیک باز برای ادامه مذاکرات را حفظ نمایند.

روز گذشته (آدینه)، معاون وزیر امور خارجه لهستان خاطرنشان کرد که این کشور بخشی از پرسنل دیپلماتیک خود را از بلاروس خارج نموده است. روز پنج شنبه نیز معلوم شد که جمهوری چک سفیر خود در بلاروس را برای رایزنی فراخوانده است. در همان روز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلواکی و لتونی نیز فراخواندن سفیر این کشور از مینسک را خاطرنشان کردند.

پیش از این گزارش شده بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعضی از سفرای خود در جمهوری بلاروس را برای رایزنی فرا می خوانند.

وزارت امور خارجه بلاروس، هفته گذشته اعلام نموده بود که از لهستان و لیتوانی خواسته شده تا ترکیب نمایندگی های دیپلماتیک خود در مینسک را به ترتیب به 18 و 14 دیپلمات کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 302

به "بلاروس: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مینسک دورنمایی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاروس: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مینسک دورنمایی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید