ایران، نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول ، شدیدترین آسیب ناشی از کرونا به ایران تحمیل شده است

به گزارش کهن پارس، به گزارش تجارت نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ایران نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول شد و معاون اقتصادی بانک مرکزی در جلسه مجازی گروه 24 صندوق بین المللی پول شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایران، نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول ، شدیدترین آسیب ناشی از کرونا به ایران تحمیل شده است

پیمان قربانی در این جلسه مجازی گفت: در طول سه ماه گذشته، شیوع گسترده و جهانی ویروس کووید-19، جان انسان های بیشماری را بر روی کره زمین گرفته و علاوه بر تحمیل آسیب های بزرگ انسانی، اختلالات شدیدی را در اقتصاد جهان به همراه داشته است. ایران نیز، با حدود 75 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-19 و نزدیک به 5 هزار مرگ ناشی از این بیماری، شدیدترین آسیب را در میان کشورهای خاورمیانه و گروه 24 متحمل شده است.

نماینده نایب رئیس گروه 24 صندوق بین المللی پول اضافه کرد: مقامات ایرانی از هیچ تلاشی در جهت نجات زندگی انسان ها فروگذار نکرده و با اتخاذ اقدامات اقتصادی، پولی و بودجه ای ضربتی، سعی در مدیریت خدمات بهداشتی و اضطراری در راستای مهار مرگ و میر ناشی از این بیماری و کاهش آثار منفی اقتصادی، اجتماعی و انسانی آن، بویژه بر خانوارها و کسب وکارهای آسیب پذیر داشته اند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین اظهار کرد: به دلیل تحمیل تحریم های ناعادلانه و یک جانبه اقتصادی و تجاری بر ایران،واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و مورجهانز و سایر ملزومات به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پاندمی کووید-19 با هرگونه بحران مشابه قابل قیاس نبوده، خاطرنشان کرد: به عنوان یک چالش جهانی نیازمند راه حلی جهانی است. بدیهی است که تا زمان ریشه کن شدن این بیماری در همه کشورهای جهان و بازگشت کامل امنیت، هیچ کشوری مصون نخواهد ماند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی خطاب به رئیس جلسه با اشاره به واکنش سریع صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی در قبال این موقعیت وخیم و ملتهب، به خصوص در قالب ارائه بسته اضطراری بانک جهانی و تسهیلات RFI، RCF و CCRT صندوق بین المللی پول، ادامه داد: ما اعتقاد داریم که در این راستا، تقویت چارچوب وام دهی متعارف صندوق بین المللی پول، استفاده از تخصیص حق برداشت مخصوص و تسریع در فرایند مذاکرات در شانزدهمین دور بررسی عمومی سهمیه ها مفید خواهد بود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی اضافه کرد: ضروری است از یک سو سیاست گذاران تلاش های خود را جهت مرتفع کردن چالش های مربوط به حوزه سلامت و اقتصاد افزایش دهند، از سوی دیگر ضروری است که به منظور ایجاد اطمینان از حصول موفقیت در ریشه کنی پاندمی کووید-19 و همچنین احیای رشد اقتصاد جهانی، اقدامات و مساعدت های چند جانبه و هماهنگ به کار گرفته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همان گونه که در بیانیه گروه 24 آمده، ضروری است که کمک های اقتصادی و فنی حداکثری سازمان های بین المللی و محلی به کشورهای عضو G24 به شیوه ای برابر، عادلانه و به دور از هرگونه تبعیض ارائه شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 32

به "ایران، نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول ، شدیدترین آسیب ناشی از کرونا به ایران تحمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، نایب رئیس اول گروه 24 صندوق بین المللی پول ، شدیدترین آسیب ناشی از کرونا به ایران تحمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید