امضای توافق 10 میلیارد دلاری توسط کمپانی ال جی و دولت اندونزی برای فراوری باتری خودروهای برقی

به گزارش کهن پارس، بسیاری از خودروهای هیبریدی به باتری نیکل-هیدرید فلز (Ni-MH) متکی هستند که نیکل در آنها نقش اصلی دارد.

امضای توافق 10 میلیارد دلاری توسط کمپانی ال جی و دولت اندونزی برای فراوری باتری خودروهای برقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، کمپانی ال جی و دولت اندونزی یک یادداشت تفاهم با ارزش خیره کننده 10 میلیارد امضا نموده اند که هدف از آن تبدیل این کشور آسیایی به قطب فراوری باتری خودروهای برقی است.

در باتری هایی که برای ابزارهای احتیاجمند سطح بالای انرژی ساخته می شوند معمولا از ساختار لیتیوم آهن فسفات (LiFePO4)، لیتیوم منگنز اکسید (LMO) و لیتیوم نیکل منگنز کبالت اکسید (NMC) استفاده می گردد. در این بین بسیاری از خودروهای هیبریدی به باتری نیکل-هیدرید فلز (Ni-MH) متکی هستند که نیکل در آنها نقش اصلی دارد. از آنجا که اندونزی یکی از بزرگترین فراوری کنندگان نیکل در دنیا است، تصمیم گفته از این پتانسیل برای تبدیل شدن به قطب فراوری باتری خودروهای الکتریکی استفاده کند.

اندونزی به همین دلیل شرکت های داخلی را به عدم صادرات این ماده معدنی ارزشمند و استفاده از آن در صنایع داخلی تشویق نموده است. این کشور آسیایی حالا با امضای یک یادداشت تفاهم 9.8 میلیارد دلاری با واحد فراوری باتری ال جی به نام LG Energy Solution بزرگترین گام را برداشته است.

براساس این توافقنامه شرکت کره ای یک کمپانی بزرگ را برای فراوری باتری در اندونزی افتتاح خواهد نمود. باهلیل لاهادالیا، رییس هیئت هماهنگی سرمایه گذاری این کشور در این باره گفت که تمامی موارد مورد احتیاج ساخت و راه اندازی این کارخانه از جمله مواد معدنی، کارخانه های ذوب مواد، پیش سازها، کاتدها و حتی ماشین های مورد احتیاج در مراکز بازیافت، در اندونزی ساخته خواهند شد.

علاوه بر ال جی تسلا نیز یکی دیگر از شرکت های بزرگی است که در حال آنالیز شرایط برای سرمایه گذاری در اندونزی است چرا که آنها برای فراوری خودروهای برقی و خودران خود سالانه به صدها هزار باتری احتیاج دارند و در صورت کمبود این آیتم به مشکل خواهند خورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: parskohan.ir شناسه مطلب: 521

به "امضای توافق 10 میلیارد دلاری توسط کمپانی ال جی و دولت اندونزی برای فراوری باتری خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافق 10 میلیارد دلاری توسط کمپانی ال جی و دولت اندونزی برای فراوری باتری خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید